torsdag, maj 10, 2007

Heja Wiehe!

Mikael Wiehe är en hjälte!
Han vågar säga som det är, även i ansiktet på de blåblodiga! Skulle vilja varit där och hört och sett!

Någon av bloggarna som DN länkade till menade att det var oförskämt att yttra sig om sådant när kungligheter var närvarande! Så extremt löjligt! Måste deras stackars sköra ohärdade öron skyddas från bryskt tal och kontrovers?! Måste kvällan avlöpa bekvämt och utan störande moment, för en god nattsömn?

Det var utmärkt att ta tillfället i akt att kritisera när rätt personer hör och när det skapar uppmärksamhet. De vet vem han är och de hade bjudit in honom. Om de väntat sig enbart söta visor och medhårssmek från honom så var det verkligen dags att väcka dem och visa vem han är!

10 Comments:

At 8:33 em, Anonymous Anonym said...

Angående Ole Rothenborgs artikel i DN: Om man tycker det är viktigare att kungligheter får ha det trevligt än att prata om politik. Ja, då är man väl i stort sett emot demokrati?

Förklara för mig hur jag tänker fel, om jag gör det.

 
At 8:36 em, Anonymous Anonym said...

Helt rätt!

 
At 8:48 em, Blogger Robsten said...

Du tänker fel för vi har inte ett skit att göra med en annan nations politik, vad skall vi då göra med Finland som har 100ggr hårdare flyktingpolitik? bryta de diplomatiska förbindelserna med dom?
Dessutom är det tveksamt för hur stor del av svenska folket Wiehe talade, han tror säkert en majoritet men jag är osäker.
Dessutom har han själv valt att ta ett gigg, inte en politisk diskussion, han fick väl betalt för gigget, inte att komma med politiska uttalanden. dessutom har danskarna själva valt sin regering i demokratiska val, på tal om demokrati. De har inte valt som Wiehe eller NI tycker, det är också demokrati. Om jag skall föreläsa om växthuseffekten för företagare kan inte jag plötsligt komma med politiska uttalande om helt andra områden, då är jag finito som föreläsare, och jag tror faktiskt Wiehe är finito efter detta, vi får väl se.

 
At 9:06 em, Blogger Unknown said...

Men Robsten en anledning till att du blir upprörd är för att du hyser vissa känslor inför invandringen, man skulle nästa kunna kalla dig...rasist!

 
At 12:28 fm, Anonymous Anonym said...

Når man læser svenskere forestillinger og tanker om danskerne, kan man kun svare een ting:

Sverige er det mest fremmedfjenske og fordomsfulde land i Skandinavien. Svenskere er nemlig lige så fordomsfulde over for Danmarks, som de påstår, at Danmark er over for resten af verden.

Vågn op og kig på jer selv Sverige!

I Danmark er flygtninge og indvandrere bedre integreret end i Sverige, og vi har næsten ingen racistisk motiveret vold. Vi har heller ingen nynazister som i Sverige.

 
At 12:35 fm, Blogger David said...

Wiehe får visst uttala sig om politik på ett gig, om han inte skrivit under på i kontraktet att INTE göra det. Det som gör honom modig är att han tar risken att inte längre bli anställd av just DEM. Men, eeh, skulle det betyda att han var "finito", robsten. Ha! - en gammal proggare skulle vara slut för att han vågade kritisera inhumana orättfärdigheter inför fint folk? Snarare visar väl det att han är i högform!

Får man alltså inte yttra åsikter om ett annat lands politik? Ska man inte lägga sig i nåt annat än sitt eget? Och dessutom hålla andra borta från "ens eget", misstänker jag att du tycker. Sköt dig själv o skit i andra, osv? Ok, jag tror jag hajar var jag har dig...

 
At 10:48 fm, Blogger Unknown said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

 
At 10:50 fm, Blogger Unknown said...

Robsten,

Du skriver på din presentation här i blogger att du arbetar som lärare. Jag hoppas att du inte undervisar i svenska, med tanke på din irriterande misshandling av svenska språket i tidigare inlägg. Det gör din text lite svår att läsa.

För övrigt är dina spekulationer om att Wiehe skulle vara "finito" bland det roligaste och mest bissara jag läst på länge. Hur intressanta skulle musiker vara om de alla vore lika politiskt korrekta, affärsmässiga och och osjälviskt tänkande som den föreläsare du jämför med? Eller hur intressanta skulle Al Gores föredrag om växthuseffekten vara om han höll sig stenhårt till ämnet utan att lägga in personliga värderinger i det han pratade om?

 
At 7:45 em, Anonymous Anonym said...

"I Danmark er flygtninge og indvandrere bedre integreret end i Sverige, og vi har næsten ingen racistisk motiveret vold. Vi har heller ingen nynazister som i Sverige."

Stort frågetecken, har du sett på nyheterna den senaste tiden?
Förbjuda slöja på allmänplats..? I vilket land? Jo Danmark!
Er regering är den mest invandrarfientliga i hela norden... visserligen är Sverige på god väg ditåt men vi är inte där än.

 
At 11:25 fm, Anonymous Anonym said...

Wiehe och de kunglige? Rätt eller fel? Lägger jag mig inte i men det finns något som heter PINSAMHETER. Situationer då man helst vill sjunka genom golvet och viskar "nej, nej, nej". De kungliga tål nog Wiehes agerande (efter vad jag läst) men alla de övriga som var på plats?

 

Skicka en kommentar

<< Home